Ecko története
Ecko története
Marc Ecko 1972-ben született New Jersey-ben. Munkásságát a divat szakmában középiskolás évei alatt kezdte, amikor szülei garázsában elkezdte árulni saját tervezésű pólóit.
1993 júliusában nyitotta megalapította az Ecko Unltd márkát és céget, és kijött az első kollekciójával, ami 6 pólóból állt.
1993 augusztusában a Good Morning America Ecko-nak ítéli a „Nyár Legjobb póló kollekciója” címet.
1996 januárjában jön ki az első óriás reklámkampányával, amiben olyan sztárok szerepelnek mint például Busta Rhymes.
1996 áprilisában a Universal Studios and Dreamworks felkéri Marc Ecko-t a Jurassic Park 2. (Elveszett Világ) című film tervezésében való részvételre.
1996 őszén jött ki az első teljes kollekció, ami már az öltözködéshez szükséges minden terméket tartalmazta.
1996 novemberében a www.ecko.com internetes oldal elindításával nemzetközileg is elismert lesz az Ecko Unltd márka.
1998 szeptemberében Ecko elindítja a „Where’s Ecko?” (Hol van Ecko?) reklámkampányát, hogy felkavarja a piacot, és megerősítse úttörő pozícióját. Annak ellenére, hogy Ecko nem vett részt Amerika legnagyobb divatbemutatóin, 1998 tavaszához képest az 1999 tavaszi kollekcióval 100%-kal tudta emelni az eladásokat, ezzel bizonyítva, hogy Ecko a saját szabályait követi.
1999 áprilisában jött ki az első cipőkollekció, amiben megtalálhatók az alkalmi és a sportcipők is.
1999 augusztusában Ecko 3 új kategóriát vezet be a termékkínálatába Ecko Function (kabátkollekció), Marc Ecko Leathers (bőrtermékek), és Ecko Red (női termékek) néven.
2000 áprilisában Marc Ecko kiszállítja első nemzetközi kollekcióját Japánba. Innentől tekinthető az Ecko egy valóban nezmetközi márkának.
2001 áprilisában az Ecko betör Németországon keresztül Európába, ahol óriási sikertörténetet fut be a márka.
2002 áprilisában megjelenik az első Ecko szemüvegkollekció. Ugyanekkor kerül piacra a Marc Ecko által alapított Complex magazin (www.complex.com) első száma. A magazin mára Amerika első számú életmód és férfiaknak szóló divatmagazinjává vált. Ecko a konkurens márkáknak teret hagyva az újságban biztosítja az újság hitelességét.
2002 júniusától vásárolhatók a boltokban az Ecko órák Marc Ecko Watches néven.
2003 júliusában Marc Ecko szerződést írt alá 50 Cent-tel, és közösen megalapították a G-Unit Clothing Company-t. Mára a G-Unit márka a világ egyik vezető hip-hop márkájává nőtte ki magát.
2005 szeptemberében a Sony kiadja Playstation-re tervezve Ecko videojátékát, a „Getting Up”-ot. A játék graffitire alapul, és hatalmas visszhangja volt az egész világon, Ausztráliában például egyenesen betiltották.
2006 ősze a Marc Ecko és a Nissan együttműködésének kezdete. Megjelentek a Nissan Pathfinder és Nissan Armada modellek Marc Ecko által átalakított változatai. Ecko ruházati kollekciójában pedig Nissan hatású termékek jelentek meg. (www.nissan.eckounltd.com)
2007. februárjában indított www.eckotv.com oldalon rengeteg videot, filmet találhatnak a márka rajongói az Ecko-val kapcsolatosan.
Napjainkban az Ecko Unltd/Ecko Red a legnagyobb és legismertebb streetwear (utcai viselet) márka a világon.
|